פחד מאינטימיות – איך להציב גבולות ולא לפחד מאיבוד בן או בת הזוג?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעת אישיות סכיזוטיפלית

הפרעת אישיות סכיזוטיפליתמערכת יחסים אינטימית מורכבת מהבנה עמוקה ואמון. מערכת יחסים אינטימית מאפשרת להיחשף גם במקומות היותר פגיעים מבלי לחשוש שיהיה בכך שימוש לרעה נגדך. אינטימיות מאפשרת להוריד את המסכות שמגינות עליך מפני חוסר הביטחון הכי בסיסי ועמוק שלך.

אינטימיות איננה הסרת כל הגבולות אלא הצבת גבולות בריאים!

גבולות הם אותם קווים בלתי נראים המפרידים בינך לבין האחר. אנשים בעלי גבולות רופפים יחלקו הכול ועם כולם ולכן מסתכנים בפתיחות אל האנשים הלא נכונים בזמנים הלא נכונים. התוצאה של התנהגות חסרת גבולות זו יכולה להוביל לעיתים למצבי דחייה ופגיעה.

לעומתם אנשים בעלי גבולות מוצקים, קשוחים וללא יכולת גמישות, לא יאפשרו לאף אחד להתקרב אליהם. התוצאה במצב זה היא של בידוד חברתי ובדידות.

פחד מאינטימיות יכול לנבוע מתחושות של דחייה, בגידה, ובידוד.

איך אפשר להתמודד עם הפחד מאינטימיות?

הדרך הנכונה להתמודד עם פחד מאינטימיות כאשר מדובר בקושי מסוג זה היא להציב גבולות תוך פעולות הדרגתיות שיאפשרו לקחת את מערכת היחסים צעד אחרי צעד ובהתאם למטרה של הצבת גבולות מתאימים. כך מתפתחת מערכת היחסים בקצב הנכון. מערכת המבססת את הקשר על אמון והבנה מעמיקים. כאשר החשיפה המעמיקה והאינטימית חלה בהדרגה, היא מקטינה את הסיכוי להיפגע ומפחיתה פחד מאינטימיות.

למרות שרב בני האדם מטבעם חפצים להגיע ולנהל מערכת יחסים אינטימית המושתת על אמון הדדי והבנה עמוקה של הזולת, הרי רבים מאתנו באופן מודע ואף בלתי מודע מסכלים את מערכות היחסים שלהם.

קירבה רגשית יכולה להיות מפחידה ולא קשה לראות מדוע כל כך קל לראות ברגשות של קירבה ואינטימיות איום פוטנציאלי. חשיפה רגשית מלאה הופכת אותך לפגיע ובר סיכון וסיכון מייצר חרדה ואתו פחד מאינטימיות.

עצם ההבנה וההיגיון הטמון מאחורי תחושה של פחד מאינטימיות, הם כבר צעד ראשון בתהליך ההתמודדות. התנהגות המאפשרת חשיפה לרגש ולמידה לקבלה והכלה של מגוון רגשות הקשורים לפחד מאינטימיות ( בושה, מבוכה, חרדה..) דווקא מקטינה את הסיכונים של הפגיעה, ממנה כולנו חוששים, מסייעת להגברת הביטחון העצמי והאומץ לפתח וליהנות ממערכת יחסים קרובה ואינטימית.

היכן ניתן לטפל?

את מכון חיבורים מוביל צוות פסיכולוגים ופסיכותרפיסטים בעלי ניסיון בפתירת בעיות של פחד מאינטימיות וחרדה. תמצאו במכון את המטפלים האיכותיים ביותר ואת צוות המכון שידאג לכל צורך שיעלה.

צוות המומחים של מכון חיבורים מעודכנים ועושים שימוש בשיטות המתקדמות ביותר בעולם הפסיכולוגיה כגון טיפולים ממוקדים: טיפול קוגניטיבי התנהגותי, טיפול בגישת הקבלה והמחוייבות. בדרך כלל הטיפול בפחד מאינטימיות הוא אינטגרטיבי וכולל כלים טיפולים מהגישות הממוקדות בשילוב עם הגישה הדינמית המסורתית יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן