איך מטפלים בכעסים ובהתפרצויות זעם בגברים?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בכעסים לגבריםטיפול בכעסים לגברים מוצע כיום על ידי מסגרות טיפוליות שונות ולרוב נעשה באופן קבוצתי, למעט מקרים מסוימים המצריכים שיטת טיפול פרטנית, השונה באופן מהותי מזו הקבוצתית.

מכיוון שאלימות במשפחה, הבאה לידי ביטוי בהתקפי כעס עזים ותוקפנות רבה מצידה של הגברים, היא תופעה רווחת כיום, הבאה לידי ביטוי בכל שכבות האוכלוסייה, חשוב לטפל בה מוקדם ככל שניתן כדי למנוע פגיעה חמורה בבני המשפחה.

הטיפול הקבוצתי

הטיפול הקבוצתי בכעסים מיועד בעיקרו לגברים אלימים, המתקשים לשלוט בהתקפי הזעם שלהם ובכעסים הרבים, שאותם הם מבטאים במכות, בסתירות ובפגיעה פיזית ממשית בסובבים אותם, בין אם בבת הזוג, בין אם בילדים ובין אם בקרובים אחרים.

מרבית הקבוצות מיועדות לגברים, שהוגשה נגדם תלונה במשטרה ושבהוראת בית המשפט עליהם להשתתף בקבוצה כזו, כחלק מתהליך שיקומם. במקרים אחרים, אם כי מעטים יותר, מגיעים אל הקבוצה גברים, היוזמים הם עצמם את ההשתתפות לאחר שהבינו שהתנהגותם האלימה איננה מקובלת ועליהם לקבל עזרה. כשהפנייה היא יזומה, ההשתלבות בקבוצה קלה יותר והשתתפות והיענות למשימות השונות היא רבה יותר.

למי מתאים הטיפול בכעסים?

הטיפול בכעסים לגברים באמצעות קבוצות של מספר משתתפים מוצע כיום בכל רחבי הארץ ולרוב על ידי לשכות הרווחה, השולחות מטעמן עובדים סוציאליים, המעבירים את הסדנה.

ישנן אפשרויות נוספות של קבוצות פרטיות, שאינם שייכות למסגרת כלשהי ואותן מפעילים מטפלים בעלי הכשרה לטיפול בגברים אלימים, לטיפול בגברים הסובלים מהתקפי זעם בלתי נשלטים. בדרך כלל, מדובר במפגש אחת לשבוע באופן קבוע ולמשך מספר חודשים. בכל קבוצה כזו משתתפים לרוב בין 10 ל – 15 גברים.

כיצד מתנהל הטיפול בכעסים?

הטיפול הקבוצתי בגברים אלימים כולל, כאמור, מספר מפגשים ומתחיל במפגש הכרות, שבו מציג כל אחד מהמשתתפים את סיפורו והסיבה שבגללה הגיע לטיפול. הוא ממשיך בסדרה של מפגשים, שכל אחד מהם עוסק בנושא מזווית אחרת.

בתחילה בוחנים יחדיו את נושא האלימות. מהי אלימות, סוגים שונים של אלימות ואיך היא באה לידי ביטוי בפועל. בהמשך מתייחסים למעגל האלימות ולכל השלבים שחווה הגבר עד שמגיע לשלב הרמת היד, השלב שבו הוא איננו מסוגל יותר לשלוט בכעס.

במהלך מפגשי הקבוצה מתייחסים המשתתפים לנושאים שונים שמעוררים בהם את הזעם ולומדים כיצד לתפוס אותם באופן אחר, כיצד לתרגם את המציאות בדרך שונה שאיננה תגרום להם להתפרצות אלימה.

במפגשים האחרונים עוסקים המשתתפים באחד הנושאים החשובים ביותר – האמפטיה. הם לומדים להבין את האחר, לחוות את תחושותיו ברגעי האלימות והתוקפנות המופנות כלפיו ולהפגין אמפטיה מנקודת מבטם, כגברים אלימים.

מהם היתרונות של הטיפול בכעסים?

לשיטת טיפול בכעסים באופן זה ישנם לא מעט יתרונות וזו גם הסיבה מדוע היא נחשבת למקובלת ביותר כיום. מכיוון שמדובר בקבוצת גברים, כל אחד מהמשתתפים חש בנוח, יכול להיפתח ולהיות כנה עם הסובבים אותו ובעיקר עם עצמו.

רבים מהמשתתפים מוצאים עצמם חושפים את רגשותיהם הכמוסים ומדברים עליהם בפעם הראשונה לאחר שהסתירו אותם במשך שנים מחמת הבושה. הם מקבלים תמיכה רבה מהקבוצה ומהמלווים ומרחב נוח להביע בו את עצמם.

החברים בקבוצה מעודדים זה את זה, תומכים זה בזה ומחזקים אחד את השני. על פי לא מעט מחקרים נמצא כי דרך זו אכן היעילה ביותר והפתרון לגברים אלימים כחלק מהטיפול בכעסים. חשוב כמובן לפנות לגורמים מקצועיים כדי לקבל הכוונה וגם הפנייה לקבוצה מתאימה, שניתן להשתלב בה ולעבור בה את התהליך הכל כך חשוב והכרחי הזה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן