בני נוער ניצולי תקיפה מינית: התמודדות וטיפול

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תקיפה מינית של בני נוער ומתבגרים גורמת לרוב לטראומה מתמשכת ולפגיעה משמעותית באיכות חייהם ובאופן תפקודם. בין אם התקיפה בוצעה על ידי מכר בגילם, בן משפחה או אדם זר, התקיפה עשויה להוביל לבושה ואשמה עצמית.

מגוון טיפולים זמינים לבני נוער שעברו תקיפה מינית, למרות שהטיפול מאתגר. כיום, לאור המודעות הרבה ונטיית הסביבה להכיל את המצוקה, יותר ויותר בני נוער פונים לאחרונה לקבלת עזרה.

השלכות תקיפה מינית על בני נוער

פגיעה זו מתבצעת ללא הסכמה וכוללת מגע מיני כמו אונס או אפילו יחסי מין בכפייה. גם הצקות מיניות או נגיעות שאינן רצויות נחשבות כתקיפה מינית. בני הנוער תקיפות אלו מתמודדים עם קשיים רבים. דיכאון, חרדות רבות ופוסט טראומה מלווים אותם במשך תקופה ארוכה, ותהליך ההתאוששות וההחלמה ארוך.

בני נוער רבים חשים בושה רבה ופחד עצום מפני התוקף. הם חוששים שהוא ישוב לתקוף אותם (במיוחד במקרים בהם מדובר בתוקף שמוכר להם) ולעתים אפילו מאשימים את עצמם (למה לא עצרו אותו, למה היו בחברתו, או למה לא התנגדו).

תסמיני מצוקה נפשית

בני נוער שהיו קרבנות לתקיפה מינית נוטים להסתיר את הפגיעה בהם למשך תקופה ארוכה ולהימנע מפנייה לגורמים קרובים שיוכלו לעזור להם. הם מפגינים סימני מצוקה שונים, כמו קשיים בלימודים, הסתגרות, או התפרצויות בכי וכעס.

גישת ההתמודדות הנכונה: קבלת סיוע מקצועי

מגוון שיטות טיפול זמינות כיום למתבגרים שהיו קרבנות לתקיפה מינית. לאור תחושת הבושה הרבה אותה הם חווים, וחוסר האמון אותו פיתחו כלפי מבוגרים ומטפלים, הטיפול הופך למאתגר ומורכב אך עם סבלנות רבה משיג תוצאות טובות.

הטיפול המוצע מאפשר להם להתמודד עם הפגיעה ולשנות את דפוסי החשיבה שלהם בכל הקשור למיניות. בעזרת הטיפול הם לומדים להגדיר מחדש מהי מיניות וכיצד היא מביעים אותה נכון.

הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי הוא הגישה הטיפולית הפופולריות ביותר כיום המוצעת לנפגעי תקיפה מינית, כולל בני נוער ומתבגרים. הטיפול מתמקד בחוויה הטראומטית שהן עברו והוא נעשה במסגרת מספר מצומצם יחסית של מפגשים. גישה זו מאפשרת למתבגר לשוב לשגרת חייו במהירות.

אנרגיה קפואה

שיטה זו מאפשרת לבני נוער שעברו תקיפה מינית, לחוות חוויה שאינה במודע. זוהי חוויה מודחקת שמנסים לשכוח אותה, להציף אותה מעלה ולהתמודד איתה. הדחקה זו, הפיכת החוויה לאנרגיה קפואה, גורמת לבעיות נפשיות שונות, ובעיקר לדיכאון וחרדות עמוקות.

הצפתה ושחרורה עוזרים לבני הנוער המתמודדים עם התקיפה המינית להרפות ולפתח סבלנות כלפי האירוע שחוו. הם אינם צריכים להתמודד עם החוויה עצמה שוב (כפי שקורה במסגרת הטיפול ההתנהגותי הקוגניטיבי) אלא להציף אותה כלפי מעלה ולהשתחרר ממנה לחלוטין.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן