הפרעות התנהגות במתבגרים: גורמים ושיטות התמודדות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות רגשיות בבני נוער

הפרעות רגשיות בבני נוערגיל ההתבגרות כרוך בשינויים נפשיים ופיזיים רבים עימם נאלצים המתבגרים להתמודד. לעתים, הקושי להתמודד איתם גורם להם למצוקה של ממש ומוביל להפרעות התנהגות קיצוניות.

לעתים, הסיבה להפרעות אלו קשורה לסביבה, לציפיות הגבוהות שהיא מציבה ולפעמים זוהי אלימות מצד מקור קרוב או רחוק, שמוביל לבעיה.

הפרעות התנהגות הן הפרעות רגשיות

הסימפטומים הנלווים להם הם התנהגות בעייתית, התנהגות קיצונית ומזיקה. הפרעת התנהגות היא סוג קל של הפרעת התנהגות. מתבגרים הסובלים מהפרעה זו מתווכחים לא מעט, חווים התקפי זעם, מפגינים סרבנות רבה, עוינות והפרעה קיצונית וחוזרת לסביבה.

הם מסרבים לשתף פעולה, לציית ולבצע מה שמבקשים מהם. בדרך כלל סרבנותם מופנית כלפי אנשים קרובים, כמו ההורים או המורים ולעתים גם כלפי חברים. למרות שהתנהגותם אינה מובילה לפגיעה או לנזק בלתי הפיך, הסיבות להתנהגות זו הן המצריכות טיפול. המצוקה שהם חשים, שגורמת להם להתנהג באופן הקיצוני הזה, יכולה לגרום לסבל רב.

הפרעת התנהגות קיצונית המתבטאת בתוקפנות ומובילה לעבריינות

בני נוער הסובלים מהפרעה זו נוטים לגרום לנזק לרכוש, להיות אלימים מאד כלפי אנשים ובעלי חיים, לגנוב ולרמות. מעבר לנזק שגרמו לסביבה, הנזק שנגרם להם, זה שהוביל אותם למעשים האלה, הוא רב ביותר.

מתבגרים הסובלים מהפרעת התנהגות קיצונית כזו מתמודדים עם סבל של ממש מסיבות שונות, כשבחלק מהמקרים התנהגות זו יכולה להפוך לחלק מהמבנה האישיותי במידה ואיננה מטופלת.

מדוע זה קורה?

לא תמיד יש סיבה אחת להפרעת התנהגות בבני נוער. לעתים הסיבה להפרעת ההתנהגות קשורה בסביבה ולעתים מדובר בעניין מולד או אופי מורכב וקשה יותר. ככל שהם גדלים הופכות התכונות האלו לקיצוניות יותר עד לכדי הפגנת התנהגות שאיננה מקובלת בחברה.

במקרים בהם הסביבה איננה מספקת את המענה המתאים לצרכיו של הילד, הוא עשוי לפתח בהמשך הפרעת התנהגות הנובעת מהקושי שלו להתמודד עם הסביבה, להסתגל אליה. ובל נשכח את הגיל עצמו. גיל ההתבגרות הוא גיל שבו חלים לא מעט שינויים פיזיולוגיים וגם הורמונאליים.

גיל ההתבגרות: תקופה עמוסה ומבלבלת ביותר

המתבגרים נאלצים להתמודד עם דרישות שונות מהסביבה וגם רוצים להרשים את חבריהם, קבוצת השווים להם. לעתים הם מתקשים להסתגל לכל השינויים האלה, מה שמוביל להתנהגות בעייתית ולהתנהגות עבריינית.

הטיפול המוצע לבני נוער הסובלים מהפרעות עשוי להיות מאתגר

חלק מבני הנוער לא תמיד רוצים לשתף פעולה, ומעוררים בסביבה דחייה רבה במקום את הרצון לטפל בהם. כשמבינים שהסיבה להתנהגות קיצונית ובלתי נסבלת זו היא מצוקה אמיתית שאיתה מתמודד המתבגר, אפשר סוף סוף לחפש את המענה הטיפולי המתאים לו ולעזור לו להתמודד עם הקושי.

תמיכה משפחתית חשובה מאד וכך גם תמיכה חברתית. במקביל, פנייה לאיש מקצוע, המתמחה בטיפול בבני נוער הסובלים מהפרעות התנהגות.

עוד בנושא:

סימני אזהרה להפרעה נפשית בבני נוער

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן