איך מתמודדים עם דימוי עצמי נמוך?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך מתמודדים עם דימוי עצמי נמוך?דימוי עצמי הוא מושג מורכב ורב ממדי הכולל את הדימויים והתכונות שהאדם מייחס לעצמו. הדימוי העצמי מתייחס לאספקטים מגוונים בחיי הפרט כמו לדוגמה מצבו החברתי, האקדמי, המשפחתי, המוסרי והגופני.

הדימוי העצמי מתחיל את ההתפתחות שלו בגיל מוקדם מאוד ומושפע במידה רבה מהיחס של הדמויות הסמכותיות לילד, בדגש על ההורים, האחים והמחנכים, כמו גם החברים בקבוצת השווים.

הדימוי העצמי ממשיך להתפתח לאורך הילדות ומגיע לשיאו בתקופת גיל ההתבגרות, אם כי הוא יכול להשתנות מן הקצה אל הקצה גם בחיים הבוגרים. במאמר שלפניכם לא ניגע בגורמים לדימוי עצמי נמוך, בתסמינים של דימוי עצמי נמוך או באבחון של דימוי עצמי נמוך, אלא רק בדרכי ההתמודדות עם התופעה.

פנייה לעזרה מקצועית

דימוי עצמי נמוך הוא רק קצה הקרחון של הבעיה הגדולה, כשבין היתר דימוי עצמי נמוך מקושר במקרים רבים לדיכאון או לחרדה חברתית. אי לכך, מומלץ שלא להתעלם מהבעיה ותחת זאת להתייחס אליה במלוא כובד הראש.

דימוי עצמי הוא קושי שניתן לטפל בו ויפה שעה אחת קודם. אי לכך, אם מדובר בבעיה הגורמת לפגיעה באיכות החיים, המובילה לקשיי תפקוד ומונעת מכם לעסוק בתחומים ופעילויות שהייתם שמחים לקחת בהם חלק, עשו את הדבר הנכון ופנו לטיפול של איש מקצוע מתחום בריאות הנפש עוד היום או לכל הפחות בהקדם האפשרי.

הקיפו את עצמכם רק באנשים חיוביים

הדימוי העצמי שלנו מושפע רבות כפי שציינו מהיחס של הסביבה אלינו. על כן, ייתכן מאוד שהמקור לדימוי העצמי הנמוך ממנו אתם סובלים הוא היחס השלילי שאתם מקבלים מהסביבה הקרובה שלכם.

נסו לשים לב האם אתם מוקפים באנשים ביקורתיים, האם החברים הקרובים שלכם מרבים להטיל ספק ביכולות שלכם והאם אתם מתקשים להשביע את רצונם של הסובבים אתכם באופן כללי. אם אכן כך הם פני הדברים, עשו מאמצים לפתח קשרים עם אנשים חיוביים יותר, שלא נוהגים לשפוט אתכם ולהתייחס אליכם באופן נוקשה וביקורתי.

ערכו רשימה של הצלחות

אנשים הסובלים מדימוי עצמי נמוך נוטים בדרך כלל לבטל כלאחר יד את ההצלחות שלהם ולהתמקד בכישלונות שלהם בלבד. אם אתם חשים הזדהות, זה הזמן לערוך רשימה מסודרת של כל ההצלחות שלכם ושל כל ההישגים שצברתם עד כה בחייכם. הכוונה היא לחברויות שהצלחתם לשמר, תחביבים שהספקתם לפתח, הצלחות במקום העבודה, הישגים באקדמיה או בכל תחום אחר.

הקפידו לעיין ברשימה לעתים קרובות ולעדכן אותה בצורה שוטפת. כמו כן, מומלץ לערוך רשימה נוספת של תכונות אופי חיוביות שלכם. באופן הזה תוכלו לשנות את הגוון שבו אתם רואים את המציאות ולקבל פרספקטיבה אובייקטיבית יותר על החיים שלכם.

הימנעו משאיפה לשלמות

במקרים רבים הדימוי העצמי הנמוך הוא תוצאה של פרפקציוניזם ושאיפה לשלמות. הציפייה המתמדת לשלמות מובילה ברוב המוחלט של המקרים לאכזבות בלתי נמנעות. כמו כן, הנטייה לפרפקציוניזם מובילה בדרך כלל לתחושות של כישלון ושל תסכול. קחו בחשבון שאף בן אנוש לא מושלם וכי חוסר השלמות הוא למעשה מה שהופך אותנו לאנושיים. בנוסף, קחו בחשבון שהדבר המושלם ביותר שאתם יכולים לעשות הוא להיות עצמכם, לקבל את הפגמים שלכם כמו שהם ולאהוב את עצמכם חרף הפגמים, אם לא בזכות הפגמים.

בניית תחושת המסוגלות

לעולם אל תציבו לעצמכם יעדים שאפתניים מדי, כיוון שכך הסיכוי שתיכשלו ושבעקבות זאת תסבלו מחיזוק של תחושת חוסר המסוגלות, יהיה גבוה יותר. תחת זאת הציבו לעצמכם יעדים ברי השגה.

לצורך העניין אם אתם מעוניינים להתחיל לעשות כושר, אל תציבו לעצמכם יעד לא מציאותי הכולל ריצה של עשרה קילומטר מדי יום, לאחר שנים ארוכות שבהן לא זזתם יותר מדי. במקום זה נסו לקבוע יעד של חצי שעה הליכה, שלוש פעמים בשבוע. יעדים מציאותיים וברי השגה יחזקו את תחושת המסוגלות ובהתאם ישפרו את הדימוי העצמי.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן