מאניה דפרסיה בבני נוער – גישת הטיפול הפסיכיאטרי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מאניה דפרסיה בבני נוערבני נוער רבים מתמודדים עם שינויים במצב הרוח שלהם. מצבים אלו נחשבים לנורמליים בגילאים אלה. יחד עם זאת, כשמדובר בשינויים קיצוניים, בתנודות קיצוניות מאד במצב הרוח, ייתכן שהדבר קשור לתופעה נפשית מורכבת יותר, שאינה קשורה לגיל.

מאניה דפרסיה היא הפרעה נפשית, שיכולה להופיע בכל גיל. כשמדובר בבני נוער, התסמינים עשויים להיות חמורים מאד ולהשפיע באופן ניכר על איכות חיי המתבגרים.

אבחון מקיף כחלק מהרכבת תכנית טיפול מדויקת

כדי לספק למתבגר את המענה הטיפולי הנכון לו ביותר, חשוב תחילה לבצע אבחון מקיף אצל בעל מקצוע מתחום בריאות הנפש. שלב זה מבוצע על ידי פסיכיאטר מומחה בטיפול בבני נוער, הבוחן את התסמינים השונים שאותם חווה המתבגר ואת ההיסטוריה הרפואית שלו.

אבחון מאניה דפרסיה בקרב בני נוער איננו הליך פשוט ועשוי להיות מאתגר מאד עבור המטפלים. אולם, בעל מקצוע שמכיר את התחום היטב ואת האופן שבו מתבטאת ההפרעה, יכול לזהות זאת בקלות רבה יותר, ובהצלחה רבה יותר מרופא המשפחה או כל גורם אחר.

שילוב בין תרופות לפסיכותרפיה

לא קיימת תרופה כלשהי לטיפול לבני נוער הסובלים ממאניה דפרסיה והמענה הטיפולי המקובל כיום הוא שילוב בין פסיכותרפיה ותרופות נוגדות דיכאון. שילוב זה עוזר לבני הנוער הסובלים מהתקפי מאניה דפרסיה להתאושש במהירות ולמנוע התקפים עתידיים.

כדי להתאים את התרופה הנכונה ביותר,  הפסיכיאטר בוחן את הבריאות הנפשית והגופנית של המתבגר, וכך יכול להחליט איזו תרופה לקבוע ואת המינון הנכון. היות ומדובר בתרופות הכרוכות בתופעות לוואי שבחלקן לא נעימות, יש צורך במעקב קבוע לבחינת המצב הבריאותי. מרבית התרופות ניתנות לפרק הזמן הארוך וחלקן אף לאורך כל החיים.

פסיכותרפיה מציעה טיפול נרחב

.שילוב פסיכותרפיה עם טיפול פסיכיאטרי ידוע כגישה המאפשרת תוצאות טובות הרבה יותר, כך שהמתבגר יכול להתמודד עם אתגרי מחלתו. הטיפול הפסיכותרפי מציע מענה למתבגר ולבני משפחתו ומעניק תמיכה רבה והכוונה נכונה. במסגרת הטיפול, המתבגר רוכש כלים להתמודד עם מצבו ונחשף לדרכים שתוכלנה לעזור לו בעתיד להפחית את עוצמת ההתקפים.

חשוב לדעת!

מכיוון שתקופת ההתבגרות מלווה בשינויים רבים אצל המתבגר, ישנה חשיבות רבה מאד באבחון מדויק ובמתן מענה תרופתי נכון. מסיבה זו חשוב לפנות אך ורק למומחים בתחום ומוטב מוקדם ככל שניתן עם זיהוי התסמינים, המעידים על ההפרעה.

על הורי המתבגר הסובל ממאניה דיפרסיה להיות "עם יד על הדופק", ללוות אותו מקרוב במשך תקופה לא פשוטה זו ולסייע לו בכל הקשיים עימם הוא מתמודד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן