מהי הפרעת אכילת בינג'?

הפרעת אכילת בינג'הפרעות אכילה, כולל הפרעת אכילת בינג', עשויות להופיע לעתים בתורשה. חוקרים בודקים אף תפקוד לא תקין אפשרי של מסרים כימיים למוח המעורבים בהורמונים המווסתים את התיאבון, כגון לפטין וגרלין, וחלבונים המווסתים סוכר בדם וחילוף חומרים בגוף, כגון אדיפונקטין.

אנשים עם הפרעת אכילת בינג' גדלים בדרך כלל במשפחות עם הרגלי אכילה של זלילה או במשפחות המציבות דגש על מזון. למשל, הם עשויים להשתמש באוכל כפרס או כשיטה להרגיע חוסר נוחות, המוביל לאכילה מוגזמת כתגובה התנהגותית שנרכשה כתגובה ללחץ.

הגורמים לאכילת בינג'

הגורם המדויק של הפרעת אכילת בינג' עדיין אינו ידוע, אך חוקרים מתחילים להבין גורמים המובילים להתפתחותה. בדומה להפרעות אכילה אחרות, ההשערה היא שהפרעה זו נובעת משילוב גורמים פסיכולוגיים, ביולוגיים וסביבתיים.

הפרעת אכילת בינג' נקשרת להפרעות נפשיות אחרות. לכמעט מחצית מהאנשים עם ההפרעה יש היסטוריה של דיכאון, למרות שהאופי המדויק של הקשר אינו ברור. אנשים רבים עם ההפרעה מדווחים כי כעס, עצב, שעמום, חרדה או רגשות שליליים אחרים עשויים לעורר התקף אכילה מוגזמת.

הקשר להפרעות אחרות

התנהגות אימפולסיבית ובעיות פסיכולוגיות אחרות נראות אף הן נפוצות יותר בקרב אנשים עם הפרעת אכילת בינג'. ההפרעה עשויה להופיע לעתים גם כתוצאה מתופעת לוואי בלתי רצויה של תרופות פסיכיאטריות או תרופות אחרות המעוררות תיאבון והעלולות להפריע לאנשים להיות מסוגלים לחוש מתי הם מלאים לאחר אכילת ארוחה.

תסמיני הפרעת אכילת בינג'

התסמינים והסימנים של ההפרעה כוללים:

• אכילה גם כשלא רעבים.
  • אכילה לבד, בשל תחושת הבושה.
  • אכילה מהירה יותר מהרגיל.
  • אכילה עד תחושת חוסר נוחות.
  • דיכאון, גועל או אשמה לאחר אכילת יתר.

אכלני בינג' נוטים להסתיר את הפרעתם, מה שמאתגר את הטיפול בהם

הם כה מוצלחים בהסוואת התסמינים עד שבני משפחה מקרבה ראשונה וחברים אינם יודעים שהם אכלני בינג'. אם אתה סובל מהפרעת אכילה, חשוב שתבין שאתה זקוק לתכנית טיפול התמקדת בתמונה הגדולה ומותאמת במיוחד לענות על הצרכים האישיים שלך. המטרה היא לסייע לך לקבל שליטה על הרגלי האכילה שלך. מדובר בשילוב של גישות טיפול.

טיפולים תרופתיים סטנדרטיים

ליסדקסאמפטמין היא תרופה המאושרת על ידי ה-FDA לטיפול בהפרעת אכילת בינג'. התרופה, המשמשת אף לטיפול בהפרעות קשב וריכוז, מסייעת להפחית את תדירות התקפי האכילה, ונחשבת לתרופה הראשונה אותה אישר ה-FDA לטיפול בהפרעת אכילה זו.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר הן יובש בפה, בעיות שינה, עלייה בקצב לב, ורגשות דריכות. אך קיימים אף מספר סיכונים של בעיות חמורות, כגון בעיות פסיכיאטריות, התקף לב ושבץ. רופאים עשויים להמליץ לעתים גם על תרופות נוגדות דיכאון.

פסיכותרפיה – סוג ייעוץ אישי המתמקד בשינוי החשיבה, בטיפול קוגניטיבי והתנהגותי. גישה זו כוללת שיטות מעשיות לפיתוח גישות בריאות כלפי אוכל ומשקל, כמו גם גישות לשינוי האופן בו אתה מגיב במצבים מורכבים.

ייעוץ תזונתי – מומחה מסייע לך לשחזר דפוסי אכילה נורמאליים ומלמד אותך על תזונה מאוזנת.

טיפול משפחתי – תמיכה משפחתית חשובה ביותר להצלחת הטיפול. בני המשפחה צריכים להבין את הפרעת האכילה ולהכיר את התסמינים והסימנים שלה על מנת שיוכלו לתמוך בך טוב יותר.

טיפול קבוצתי – מסגרת זו מציעה תמיכה ואפשרות דיון גלוי על הרגשות והחששות עם אחרים החולקים חוויות ובעיות נפוצות.

תוצאות הטיפול – בדומה להפרעות אכילה אחרות, הפרעת אכילת בינג' היא בעיה רצינית הניתנת לפתרון עם טיפול נאות. עם המחויבות לטיפול, אנשים רבים עם הפרעה זו יכולים להתגבר על הרגל אכילת היתר וללמוד דפוסי אכילה בריאים.