סוגיות חברתיות המעסיקות בני נוער כיום

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בעיות חברתיות במתבגריםבעיות חברתיות מאתגרות בכל גיל ובמיוחד כשהן מופיעות במהלך גיל ההתבגרות. מדובר בסוגיה נפוצה מאד, המכאיבה לרוב לא רק למתבגרים עצמם, כי אם גם להוריהם ולבני משפחתם.

הרצון העז של בני הנוער בקרבה חברתית ובאינטראקציה עם בני גילם, מובילה את מרביתם לבנות את זמנם במסגרות שונות, שבהן משתתפים בני נוער אחרים: בכיתה, יחד עם החברים, או בשכונה ובחוגים שונים.

קבוצות חברתיות הופכות הופכת לחלק חשוב ומרכזי מאד בחיי המתבגר וכשצצות בעיות הקשורות למגעים חברתיים, עשוי הדבר להשפיע עליו לא מעט.

מגוון גורמים ושילוב השפעות אחראים לבעיות החברתיות במתבגרים

בחלק מהמקרים הסיבה לבעיה החברתית קשורה למתבגר. למשל, מתבגרים המתמודדים על לקויות למידה, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות מצב הרוחאו עם קושי בוויסות חושי יכולים לחוש בלתי רצויים במסגרת החברתית הקרובה להם, ובמקביל סובלים גם מדימוי עצמי נמוך. במקרים אחרים, מדובר בקושי של המתבגר להבין את הקודים החברתיים המקובלים וגם בשל חסך במיומנויות חברתיות.

סיבות אחרות לבעיות חברתיות העשויות לצוץ בגיל ההתבגרות קשורות לעתים למצוקה נפשית שחווה המתבגר או לטראומה כלשהי. כשמתבגר אינו פנוי נפשית ליצירת קשרים חברתיים הוא מוצא עצמו דחוי ומבודד.

גורמים סביבתיים כוללים גיבוש חברתי וסביבת בית הספר. לעתים, קבוצה חברתית מחפשת "שעיר לעזאזל" שניתן להשליך כלפי את כל החששות והפחדים המאפיינים את הגיל הזה, ואותו "קרבן" שהופך לכזה על ידי הקבוצה יכול לסבול מנידוי ומדחייה.

בעיות חברתיות בבני נוער מלוות בתסמינים שונים – המתבגרים עשויים לחוש דחייה, תחושת בדידות רבה, פגיעות, לחץ, מתח וגם דימוי עצמי נמוך מאד. הדבר יכול להוביל במקרים מסוימים אפילו לדיכאון, עצב ודכדוך, המשתלטים על חייהם של המתבגרים.

מספר גישות טיפול מסייעות למתבגרים עם בעיות חברתיות

חשוב לספק להם סביבה בטוחה ומוגנת, ובני המשפחה מתבקשים על בני משפחתו הקרובים להציע מסגרת משפחתית מכילה, חמה ועוטפת. כדי לעשות זאת בצורה נכונה, מוצעות להורים הדרכות מיוחדות, העוזרות להם להתמודד עם מצוקתו ומצבו של המתבגר.

במסגרת הדרכות הורים, הם רוכשים כלים המסייעים להם לתמוך במתבגר, לגרום לו להאמין ביכולותיו ולא לאבד תקווה. בנוסף, קיימת אפשרות של טיפול רגשי. טיפול זה מותאם באופן נקודתי למצבו ולאופיו של המתבגר והוא עוזר לו להתמודד עם המצוקות שלו ולשפר את המיומנויות החברתיות שלו.

טיפול קבוצתי מהווה את הפתרון הנכון ביותר לחלק מבני הנוער

לעתים, שילוב בין טיפול התנהגותי יחד עם טיפול קבוצתי הוא הדרך הנכונה לסייע למתבגר ולקבל את כל הכלים שהוא צריך שיעזרו לו בהמשך. ברוב המקרים, חשוב גם לערב את המורה, את מנהלת בית הספר או את יועצת השכבה כדי לעזור במציאת הפתרונות, שיוכלו לספק את המענה המתאים בסביבה הבית ספרית. בכל מקרה, מומלץ לעשות זאת בשילוב עם איש מקצוע, המתמחה בטיפול בבני נוער ומוטב מוקדם ככל שניתן.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן