הפרעות אכילה בגברים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות אכילה בגבריםהיא נחשבת לתופעה שכיחה מאד בשנים האחרונות, אך רבים טועים וחושבים שהיא אופיינית אך ורק לנשים. הפרעות אכילה יכולות להופיע גם אצל גברים ואפילו אצל מתבגרים וילדים.

זוהי איננה תופעה נשית בלבד והסיבות להופעתה יכולות להיות רבות מאד. גברים, כמו נשים, עסוקים גם הם בדיאטות, דימוי גוף ועוד ומושפעים מאד ממה שחושבת עליהם החברה. הם עשויים לפתח, וכבר בגילאים צעירים, הפרעות אכילה, הבאות לידי ביטוי בתצורות שונות.

רקע

הפרעות אכילה אצל גברים באות לידי ביטוי בצורה שונה, מזו אצל נשים. הן יכולות לבוא לידי ביטוי בעיסוק יתר אובססיבי בפיתוח הגוף, הליכה לחדר הכושר וגם שימוש בתוספי תזונה, שפעמים רבות מחליפים את התזונה היום יומית, הרגילה. אם בעבר התופעה היתה אופיינית בעיקר בקרב קהילת הגייז, הרי שכיום היא מאפיינת גם גברים סטרייטים, הסובלים ממנה עוד מתקופת הנעורים.

בדרך כלל מתחיל עיסוק היתר במראה החיצוני וברצון לרזות באיזשהו שלב בגיל ההתבגרות. אותו עיסוק כזה ממשיך ומלווה את הגבר גם בחייו הבוגרים ואף הולך ומחמיר. ההתייחסות הן לנושא המשקל והרזון והן לספורט הופכים לאובססיביים יותר ויותר עם השנים ומלווים בתסמינים שונים, המהווים סממן בולט לנזק המצטבר שנגרם לגוף.

גורמים

הגורמים יכולים להיות רבים ותלויים גם בסוג הפרעת האכילה עצמה. למשל, לרוב, הסיבות להתפתחות של אנורקסיה בקרב גברים יכולות להיות קשורות לעניין המיניות. על פי מחקרים שנעשו בתחום, נמצא כי השכיחות הרבה ביותר של הפרעות אכילה אצל גברים היא בקרב הומוסקסואליים. בנוסף, במקרים רבים, גברים הנוטלים סמים וצורכים כמויות רבות של אלכוהול גם עשויים לפתח הפרעות אכילה.

גורמים נוספים יכולים להיות הנטייה להתמכרויות. ישנם גברים המתחילים לעסוק בספורט ועם הזמן הופכים את העיסוק הזה לכזה המשתלט על חייהם. הם אינם מסתפקים בשעה של אימון בכל יום או כמה פעמים במהלך השבוע ומבלים שעות ארוכות בחדר הכושר כדי לפתח את הגוף וגם לרדת במשקל. הם מתמכרים לספורט ואינם מוצאים את האיזון הנכון. גברים כאלה, סביר שיהיו גם מכורים לפורנו, להימורים ואפילו לאינטרנט.

תסמינים

הפרעות האכילה אצל גברים, שלא כמו אצל נשים, פחות באות לידי ביטוי בהתעסקות במשקל (משקל גבוה או נמוך) ויותר בעיסוק אובססיבי בספורט ובתוספי תזונה, כאמור. גברים כאלה נוטים לעסוק בספורט שעות רבות במהלך השבוע וגם מאמצים לעצמם דיאטה מיוחדת, המורכבת בעיקרה על חלבונים. שלא כמו נשים הם בדרך כלל אינם ספורים קלוריות וגם לא מקיאים.

אבחון

אבחון מקדים של ההפרעה תורם רבות להחלמה ממנה, יחד עם זאת הוא נחשב למאתגר מאד. קל מאד הן למשפחה הקרובה והחברים מסביב והן לצוותים הטיפוליים לטעות באבחון או שלא לזהות את ההפרעה כלל. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שמרבית כלי המדידה, העומדים לרשותם של המטפלים, נועדו לבדוק את הימצאותן של הפרעות האכילה בקרב נשים ולא בקרב גברים.

שאלות רבות מתייחסות לאזורים שונים בגוף, שנשים רבות רואות אותם כבעייתיים, אך גברים פחות מתייחסים אליהם. הדבר מקשה על המטפל לזהות את ההפרעה, ובהתאם להציע את המענה הטיפולי הנדרש.

טיפול והתמודדות

הטיפול המוצע לגברים הסובלים מהפרעות אכילה מתמקד בשני פרמטרים עיקריים: בפן הפיזי ובפן הרגשי. לאור הפגיעה הרבה במערכות הגוף של המטופל בעקבות הפרעה האכילה, נדרש טיפול מהיר כדי למנוע את התדרדרות המצב ונזק רב יותר.

בפן הרגשי, כולל הטיפול בדרך כלל שיחות, בין אם אישיות ובין אם במסגרת קבוצת תמיכה שבה חברים גברים נוספים, הסובלים מהפרעה זו כשישנה חשיבות רבה לשילוב נכון בין שני הטיפולים לאורך כל הדרך.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן