הפרעות אכילה בגיל ההתבגרות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות אכילה בגיל ההתבגרותאנורקסיה, בולימיה, הפרעת אכילה בולמוסית, ואכילת יתר כפייתית הם דאגות מהן כל הורה מקווה להימנע. אך כאשר הפרעות אלו מתפתחות, קיימים מספר משאבים מועילים ביותר בהם יכולים להסתייע הורים, בני משפחה וחברים מודאגים אחרים.

טיפול בהפרעות אכילה מוצע לבני נוער על בסיס אשפוז, אשפוז חירום, אשפוז חלקי וטיפול פסיכיאטרי או פסיכולוגי. מספר מחקרים הראו כי התערבות מוקדמת בהתפתחות הפרעת אכילה מניבה את הסיכוי הטוב ביותר להתאוששות לטווח הארוך.

סימני הפרעות אכילה בנערות מתבגרות

בנות רבות סובלות יותר מהפרעות אכילה בהשוואה לבנים, אך גם בנים רגישים להפרעות אלו. הסימנים הבאים מסייעים לזיהוי מתבגר עם הפרעות אכילה:

  • אכילה בסתר
  • עיסוק מתמיד באוכל
  • ספירת קלוריות אובססיבית
  • פחד מוגזם מפני השמנה
  • אכילה מופרזת ובולמוסית
  • הקאות מכוונות
  • הימנעות או פוביות ממזון.

פוביות ממזון

פחד ממזונות מסוימים עשוי להיות סימן מובהק להפרעות אכילה כגון אנורקסיה נרבוזה או בולימיה נרבוזה. לדוגמא, מזונות עתירי שומן עלולים להגביר את רמת החרדה בקרב חלק מבני הנוער עם הפרעות אכילה. באמצעות הימנעות ממזונות אלו, הם לומדים שהם עשויים, זמנית, לשלוט על החרדה שלהם. תופעה זו ידועה בשם "חיזוק שלילי".

הפרעות אכילה עשויות לשלול אנרגיה דרושה מתאי מוח, ובסופו של דבר לשנות את האופן בו אנשים מעבדים מידע. שינוי זה בכימיית המוח תורם לפוביות מזון וחשיבה מעוותת, במיוחד לגבי האופן בו מתבגר תופס את דימוי הגוף שלו.

טיפול מקיף בהפרעות אכילה לבני נוער

הפרעות אכילה שאינן מטופלות עלולות להוביל לסיבוכים רפואיים משמעותיים. לכן, הטיפול המקיף חשוב ביותר. הוא כולל בדרך כלל רופא, פסיכולוג, פסיכיאטר, תזונאית ופיזיותרפיסט. למשפחות יש חלק חשוב בתהליך הטיפול וההחלמה.

המטרה הראשונה היא לסייע לבני הנוער להגיע למשקל בריא. לעיתים קרובות, הם זקוקים לטיפול רפואי על מנת לתקן שינויים בחילוף החומרים, או לטפל בסיבוכים רפואיים. הפרעות אכילה עלולות לגרום לנזק למוח, ללב, לעצמות, לכליות ולכבד. כתוצאה מכך, הצוות הרפואי חייב לפקח על ילדים באופן קבוע, למניעת סיבוכים נלווים.

טיפול פסיכולוגי

פסיכולוג מטפל בבני נוער עם הפרעות אכילה ומסייע להם להתמודד עם התנהגויות שליליות, דפוסי חשיבה מעוותים וכל הבעיות הנסתרות העשויות להפעיל את המצב. לדוגמא, טיפול התנהגותי קוגניטיבי מלמד את המטופל להכיר במצבים הקשורים לאוכל ומציגים הפרעה התנהגותית, ועובד עימו לפיתוח שיטות התמודדות חיוביות.

טיפול התנהגותי דיאלקטי פועל באופן זהה, ומתמקד בהחלפת שיטות התמודדות שליליות עם אפשרויות גמישות יותר.

מעורבות המשפחה חיונית

משפחות מהוות חלק בלתי נפרד מהצוות המטפל. הסיכויים שמתבגר יתאושש מהפרעות אכילה יגבר אם המשפחה מעורבת, תומכת ומטפלת בהפרעות האכילה מהן הוא סובל. בני המשפחה לומדים לפתח ולשמר שיטות התמודדות, והמתבגרים שואבים עידוד כשבני המשפחה נוטלים חלק במאמצי השיקום שלהם.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן