אשפוז פסיכיאטרי לבני נוער

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אשפוז פסיכיאטרי לבני נוערהפרעות נפשיות בקרב בני נוער הן נפוצות. בשנים האחרונות מסתמנת גם עלייה בשיעור ילדים ונוער הלוקים בהפרעות נפשיות וירידה ניכרת בהתפרצויות של הפרעות בגיל ההתבגרות. מחקרים שונים, מראים כי אחד מתוך 5 ילדים ונוער, לוקים בהפרעה נפשית.

בני נוער שסובלים מהפרעות נפשיות, יזדקקו למסגרת של בגירים שסובלים מהפרעות אלה, על מנת למנוע מהם לפגוע בעצמם או באחרים. יש לציין, כי ההחלטה בדבר אשפוז פסיכיאטרי לבני הנוער מתקבלת על פי החומרה של ההפרעה ועל עצם אבחונה. ההחלות בדבר האשפוז יהיו בגין המקרים הבאים:

  • הפרעות דוחק כגון OCD
  • הפרעות חרדה
  • פוביה חברתית כמו PTSD טראומטית
  • ADHD- הפרעת קשב וריכוז
  •  הפרעות על הספקטרום האוטיסטי
  •  הפרעות אכילה כגון אנורקסיה, בולמיה ואכילה כפייתית
  • הפרעה דו קוטבית {מאניה דפרסיה}
  • סכיזופרניה

מתי מאשפזים בני נוער הסובלים מבעיות נפשיות ?

המצבים בהם בני נוער זקוקים לאשפוז הם: כאשר בני נוער מהווים סכנה ממשית או מיידית לעצמם או לאחרים, או שמתנהגים בצורה הרסנית או בלתי הולמת במסגרת הקהילה,  בני נוער אשר זקוקים לטיפול תרופתי ודורשים להשגחה צמודה ומעקב, נערים שאינם מסוגלים לקיים מערכות יחסים חברתיות, מפריעים במהלך הלימודים או בזמן שהייה עם בני המשפחה  או בקהילה בה הם חיים.

המחלקות הפסיכיאטריות לאשפוז בני נוער, נמצאות לרוב באגף נפרד בבית חולים פסיכיאטרי או במחלקה הפסיכיאטרית של בתי החולים הממשלתיים. יש לציין כי קיימים בתי חולים פסיכיאטריים המתמחים בטיפול בני נוער וילדים בלבד.

טיפולים פסיכיאטריים לבני נוער

מי שמתמחה במחלקות הפסיכיאטריות לבני נוער הינו פסיכיאטר ילדים, פסיכולוג קליני שיש לו תואר שני בפסיכולוגיה ועבר 4 שנות התמחות בהצלחה וקיבל אישור ממשרד הבריאות, עובד סוציאלי קליני שהוא בעל תואר שני בעבודה סוציאלית. לכל מטופל במחלקה הפסיכיאטרית לבני נוער, ישנה תכנית טיפולית שמותאמת אישית ומתבצעת תחת השגחת רופא, כך שהטיפול יענה על הצרכים הייחודיים של כל מאושפז. ישנם טיפולים נוספים במסגרת האשפוז במחלקה הפסיכיאטרית , כגון טיפול קבוצתי אשר יתבצע בקבוצה של בני נוער המטופלים במחלקה.

פסיכותרפיה-  שהוא סוג של טיפול בשיחות שתתבצע ע"י פסיכולוג קליני וכן, טיפול תרופתי שיכלול: כדורים נוגדי דיכאון, חרדה, תרופות אנטי פסיכוטיות ומייצבי מצב רוח. גם ריפוי בעיסוק, כלול בטיפולים השונים שמוענקים לבני הנוער במסגרת האשפוז. במסגרת האשפוז, ייתכנו מקרים של גמילה מסמים או אלכוהול וכן, הכנה לשחרור מאשפוז ומעקב של רופא פסיכיאטרי המתמחה בטיפול בבני נוער .

דרכים לאשפוז במחלקות הפסיכיאטריות לבני נוער

כמו במבוגרים, גם במקרה של אשפוז פסיכיאטרי לבני הנוער, ישנן שתי אפשרויות, המסלול האמבולטורי שהוא טיפול פסיכיאטרי מתוך אשפוז במחלקה בטיפול יום, כך שהמטופל יחזור לביתו בכל יום לאחר הטיפול. האפשרות השנייה, הינה אשפוז מלא עם השגחה של 24 שעות ביממה בכל השבוע. ישנם מקרים הם ייתכנו אשפוזים כפויים. אם הקטין מסרב לטיפול, על ההורים לפנות לפקידת הסעד או בית המשפט לנוער על מנת להוציא צו בדבר אשפוז בכפייה.

האשפוז הפסיכיאטרי, עשוי להגיע מצדו של הנער עצמו או מהוריו אשר מבקשים לאשפז אותו בשל התנהגות או מצב מיוחד אחר. במקרים אלה, תשלח הפנייה באמצעות המרפאה לבריאות הנפש שבה ביקר הנער, או ע"י רופא ילדים שמטפל בנער או בנערה. גם ההורים יקבלו תדרוך מלא מצוות המטפלים במחלקה הפסיכיאטרית לבני נוער, לסיוע בטיפול בנער או בנערה לאחר או בזמן האשפוז.

יש לציין כי תקופה זו היא אינה קלה, הן להורים והן למטופל, אך באמצעות עזרה נכונה וטיפול מקצועי, ניתן יהיה לעבור תקופה קשה זו, באמצעות תמיכה והכוונה של הסגל הרפואי והצוות בבית החולים הפסיכיאטרי שבו מאושפז הנער.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן