אשפוז יום פסיכיאטרי לבני נוער

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אשפוז יום פסיכיאטרי לבני נוער כאשר בן-נוער במצוקה נפשית, עומדים לרשותו פתרונות שונים אשר יכולים לעזור לו: פסיכולוגים, פסיכותרפיסטים, פסיכואנליטיקאים ופסיכיאטרים, ועוד.

אך לעיתים, המצוקה הנפשית הינה חריפה ביותר, וכוללת מרכיב של סכנה ממשית או מידית לנער עצמו או לסביבתו. במצבים אלו, יש לעיתים להיעזר בגורם פסיכיאטרי מומחה, ולעיתים אף לפנות למוסד פסיכיאטרי רפואי לצרכי אשפוז.

אשפוז פסיכיאטרי הינו פתרון למצבים הכוללים סכנה ממשית לנער או סביבתו, ולא כל מצוקה נפשית אומרת בהכרח פתרון אשפוזי. למעשה, הנטייה כיום איננה לאשפז באופן מידי, אלא לבחון את הסיטואציה הספציפית, האם גלומה סכנה ממשית במקרה זה, וכן מהו מצבו של הנער והצורך הנפשי הנכון לו.

באלו מצבים אשפוז יום פסיכיאטרי הינו פתרון טוב?

אשפוז יום פסיכיאטרי, או אשפוז אמבולטורי, הינו האפשרות הפחות קיצונית בנוגע לאשפוז פסיכיאטרי. החלופה הינה אשפוז מלא, הכולל השגחה מלאה על ידי צוות רפואי-נפשי במשך 24 שעות, 7 ימים בשבוע. מצבים אלו הינם חריפים וחמורים, וכוללים סכנה מהותית ומידית לנער או סביבתו, עד לכדי מצב בו אין ברירה אלא לאשפז את הנער תחת השגחה מלאה.

רוב מקרי האשפוז, אינם זקוקים למסגרת כה מחמירה וחריפה. כמו כן, גם חשוב לזכור שישנן השלכות שליליות על אשפוז מלא, כגון העובדה שהנער מורחק מהסביבה אל תוך סיטואציה יותר מפוקחת וסטרילית, אשר אינה מאפשר לו ללמוד להתמודד עם מצבו גם בסיטואציות חברתיות נורמטיביות יותר. במקרה של אשפוז יום, הנער מגיע למוסד לטיפול הנפשי והתמיכה לה הוא זקוק, ולאחר מספר שעות עבודה נפשית אישית או קבוצתית, חוזר הנער אל הסביבה הטבעית בה הוא חי. כך מתאפשר לו שלא להתנתק באופן כה חריג מהסביבה, ולנסות ולתפקד בשגרה נורמטיבית מסוימת.

אך התנאי הראשוני לאשפוז, בין אם מדובר באשפוז יום או אשפוז מלא, הוא כמובן שישנו מרכיב של חומרה וסכנה מסוימת לחיי הנער או סביבתו. אשפוז הינה האופציה הקיצונית לטיפול, חשוב להבין, וכי במצבים נורמטיביים יותר אשר מאפשרים התמודדות טובה יותר עם הסביבה ושל הנער עם עצמו, עדיף לפנות למסגרת טיפולית עם פסיכיאטר, פסיכואנליטיקאי או פסיכולוג, מבלי להתנתק משגרת החיים הנורמטיבית.

מי יכול לאשפז בן-נוער?

ישנם שלושה מצבים המאפשרים אשפוז בן-נוער:

  1. אשפוז על ידי ההורים או אפוטרופוס – במצב זה הנער הקטין מאושפז על ידי האפוטרופוס החוקי, אך זאת לא באופן של כפייה. מצב של אשפוז בכפייה מתאפשר רק בפניית האפוטרופוס לפקידת סעד או בית המשפט לנוער, על מנת להוציא צו המאשר אשפוז בכפייה.
  2. אשפוז עצמי – כל אדם, כולל בני נוער, יכול לאשפז עצמו במוסד רפואי פסיכיאטרי, בשל מצבו הנפשי. על מנת לאפשר מצב זה, יש לשלוח הפנייה באמצעות המרפאה לבריאות הנפש אשר הנער מטופל או מבקר בה, או הפנייה באמצעות הרופא המטפל.
  3. אשפוז כתוצאה מצו בית משפט – במצבים אשר בהם ישנה מעורבות של בית המשפט, לא בהכרח בשל פניית ההורים או הנער, אלא בשל סיטואציה חוקית מורכבת, תתכן אפשרות של הוצאת צו המאשר אשפוז בכפייה. לרוב מדובר במקרים בהם מעורבות עבירות פליליות או אחרות, אשר במהלך המשפט היה צורך לערב גורם מתחום רפואת הנפש, ונמצא כי אכן הנער זקוק לטיפול נפשי במסגרת מוסד רפואי פסיכיאטרי בתצורת אשפוז.

בשלושת המצבים, ההורים והנער יקבלו מהמרכז הרפואי הפסיכיאטרי המעורב הסבר מלא וליווי בתהליך. לרוב המרכזים הפסיכיאטריים יש מעורבות גם של עובדים סוציאליים, אשר מסופקים תמיכה והסברים על המתרחש תוך כדי, ולאחר האשפוז בתהליך ההשתלבות חזרה בקהילה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן