כמה זמן חומרים אופייאטים נשארים בשתן?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כמה זמן חומרים אופייאטים נשארים בשתן?חומרים אופיאטים הם חומרים המוכרים במיוחד כמרכיב חשוב במשככי כאבים חזקים.

כל משככי כאבים אלה הם נגזרת של האופיום המופק מפרג האופיום וכוללים בין היתר מורפיום, מורפין וגם הרואין.

בניגוד לסמים, השימוש במשככי כאבים הינו חוקי ולכן ניתן לשמוע יותר ויותר על התמכרות למשככי כאבים. השימוש באופיאטים למיניהם יוצר תחושה של טשטוש, הפחתת כאבים ורגיעה באפן כללי ולכן מושכת רבים.

הסכנה בשימוש בחומרים אופיאטים

בנוסף לתחושות כמו אופוריה ורגיעה, לחומרים אופיואידים יכולות להיות תופעות לוואי כמו בחילות והקאות, בעיות נשימה, פיתוח תלות בתרופה והתמכרות וגם פיתוח סבילות לתרופה, מה שיביא להעלאת המינון ולמעגל קסמים בלתי נגמר.

גמילה מאופיאטים

גמילה מחומרים אופיואידים כוללת גמילה פיזית ואחריה גם גמילה נפשית- פירוק התלות הנפשית בתרופה. פעמים רבות הצורך הראשוני לנטילת התרופה הוא צורך לגיטימי- כאבים אמיתיים בעקבות ניתוח, תאונת דרכים או כל סיבה אחרת.

הבעייתיות נוצרת כאשר הגוף מפתח תלות בתרופה ונוצרת התמכרות, גם התמכרות פיזיולוגית ולא רק רגשית. התלות הפיזית באה לידי ביטוי למשל בכך שעם הפסקת השימוש בתרופה ישנה תחושת כאב שאינה נובעת מן הבעיה המקורית אלא מן התלות של הגוף במשכך הכאבים.

הגמילה הפיזית צריכה להתבצע תחת השגחה ובאופן הדרגתי על מנת שלא לגרום לכאבים חזקים, בעיות נשימה ותופעות נוספות. גמילה נפשית נעשית באמצעות טיפול ארוך טווח של אנשי מקצוע מן התחום הנפשי כמו פסיכולוגים המתמחים בתחום הגמילה או פסיכיאטרים.

למה חשוב לדעת את זמן הישארותם של אופיאטים בשתן?

נגמלים אשר רוצים לחזור לחיי שגרה מחפשים לעיתים גם עבודה על מנת לחזור למסלול חיים נורמלי. ישנם תפקידים או מקומות עבודה מסוימים המתנים את התקבלות המועמד לעבודה בבדיקת דם או שתן על מנת לראות שאינו לוקח סמים. במיוחד לתפקידים ציבוריים, בטחוניים או ממשלתיים עשויים  לדרוש בדיקה זו. כמה זמן, אם כך, נשארים אופיאטים בשתן? כמה זמן הם נשארים במקומות אחרים דרכם ניתן לבדוק?

הזמן שנשארים חומרים אופיאטים בשתן ובמקומות נוספים

הזמן משתנה ממקום אחד לאחר. בשתן יכולים אופיאטים להשאר בין יומיים לשבעה ימים. בדיקות דם או רוק יכולות להצביע על שאריות אופיאטים למשך מספר שעות עד ארבעה ימים. אם מדובר על בדיקת שיער, בשיער יכול החומר האופיואידי להישאר גם למשך שלושה חודשים.

מה קובע את זמן סילוק האופיאטים מהגוף?

את קצב סילוק החומר האופיואידי מהגוף קובע קצב חילוף החומרים. חומרים שונים הנחשבים לפסולת מסולקים מהגוף באמצעות השתן או הצואה. בגיל מבוגר יותר חילוף החומרים איטי יותר. גם משקל גבוה גורם לכך שקצב חילוף החומרים יהיה איטי יותר והאופיאטים ישארו בשתן זמן רב יותר. בנוסף, האופיאטים נשמרים זמן רב יותר ברקמות השומניות וכך יסולקו לאט יותר מן הגוף.

כיצד אפשר להביא לסילוק מהיר יותר של אופיאטים?

אם אתם עומדים בפני בדיקה למטרת עבודה ורוצים להגביר את הסיכוי לכך שגופכם יהיה נקי מאופיאטים בשתן, מומלץ לשתות כמויות גדולות של מים. שתיית המים מביאה לזרימה מואצת יותר של הדם וגם לסילוק מהיר יותר של פסולת באמצעות שתן. בנוסף, מומלץ לעשות פעילות גופנית (מומלץ כמובן בכל מקרה ללא קשר לאופיאטים…).

פעילות גופנית ממריצה גם היא את זרם הדם ומביאה באופן כללי לעבודה חיונית יותר של כל מערכות הגוף. יש לשים לב כי בדיקת השתן לא נעשית מן השתן הראשון שלאחר הלילה- שתן זה הוא מרוכז ומלא יותר בחומרי פסולת וחומרים כמו אופיאטים. דבר נוסף שיש לשים לב אליו הוא שאינכם לוקחים ללא כוונה תרופות שעשויים להיות בהם חומרים אופיאטים כמו תרופות נגד שיעול.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן