משככי כאבים נרקוטיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

משככי כאבים נרקוטייםתרופות משככות כאבים נחשבות לנפוצות מאד והן מוצעות לסובלים מכאב בשל בעיות בריאות שונות ובעוצמות שונות. אלו יכולות להיות תרופות משככות כאבים, שאותן נוטלים בעקבות כאב ראש או כאלו שנוטלים בעקבות כאב בטן.

בדרך כלל, נטילתן היא זמנית עד חלוף הכאב, בין אם בתוך מספר שעות או לאחר כמה ימים. קיימים סוגים שונים של משככי כאבים, כשאחד מהם הם משככי הכאבים הנרקוטיים. מדובר במשככי כאבים חזקים במיוחד, אך יחד עם זאת, כאלה שנלוות להם לא מעט סכנות.

משככי כאבים נרקוטיים משפיעים ישירות הן על המוח והן על מערכת העצבים המרכזית. הם משנים את התפיסה ואת התחושה ובכך משפיעים באופן נקודתי על הסובל מהכאב, על מידת עוצמתו של הכאב ועל תדירותו.

תרופות מרכזיות

במשפחת משככי הכאבים הנרקוטיים אפשר למצוא את התרופות הבאות: רוקסט (Rokacet) ורוקסט פלוס, המכילות קודאין בכמות קטנה שהופך למורפין. אלגוליזין פורטה (Algolysine Forte) הוא משכך נרקוטי נוסף והוא מכיל פארצטמול וחומר מבוסס אופיום מורפין. הוא יכול למנוע כאבים שטרם הופיעו והוא נחשב כמשכך כאבים בעוצמה בינונית. תרופה אחרת היא הטרמדקס (Tramadex). היא מכילה טראמאדול, והיא מיועדת לשיכוך כאבים בעוצמה בינונית עד קשה ולמשך תקופה קצרה או בינונית.

משככי כאבים נרקוטיים ניתנים גם לאחר ניתוחים. בקבוצה זו של משככי כאבים אפשר למצוא את הנופאן (Nopan), המתבסס על מורפין ומיועד בעיקר לסובלים מכאבים בעקבות מחלות מעי דלקתיות או כאבים לאחר ניתוח או בשל סיבוכי מחלה. פרקוסט 5 (Percoct 5) מזכירה מאד את המורפין אך השימוש בה מלווה בתופעות לוואי ואסור ליטול יותר מ – 4 כדורים ממנה ביום. במקרים של כאבים קשים מאד או כאבים ממושכים, מוצעות התרופות הבאות: אוסיקוד (Oxycod), אקטיק (Actiq), אוקסיקונטין (Oxycontin) ודורוג'סיק (Durogestic). כל אחת מהתרופות המצוינות מעלה מצריכה מרשם רופא.

תופעות לוואי וסיכונים

הסכנה בשימוש במשככי כאבים נרקוטיים היא האפשרות לפתח תלות בתרופה או להתמכר לה, ובמיוחד כשמדובר בשימוש ממושך בה. יחד עם זאת, לאור מחקרים רבים ובדיקות שנעשו בתחום, נמצא כי שיעור ההתמכרויות לתרופות אלו הוא אפסי. בכל מקרה, במידה ונראה כי המטופל מפתח תלות בתרופה, חשוב שיספיק את השימוש בה מוקדם ככל שניתן אך יעשה זאת באופן הדרגתי.

מעבר לכך, עשויות להופיע תופעות לוואי שונות, לאור השימוש בתרופה. כמו למשל כאבי ראש, סחרחורות, פגיעה בתפקוד הכליות, כיבים במערכת העיכול ובמקרים נדירים מאד גם אירוע מוחי או התקף לב.

התמכרות למשככי כאבים נרקוטיים

מכיוון שהתמכרות לתרופות משככות כאבים ותלות בהן הן אפשרות שחשוב לקחת בחשבון, יש לשים לב לתופעות שונות, העשויות להעיד על כך. למשל, נטילת מינון שהוא גבוה יותר מזה הופיע במרשם, אובססיביות לתרופה והשקעה רבה בהשגת המרשם כדי ליטול אותה, חוסר עניין וריחוק חברתי, ירידה בזיכרון, שימוש בתרופה גם לאחר שכבר לא סובלים מהכאבים, התעלפויות והזיות.

במקרים של התמכרות יש לעבור תהליך של גמילה, המלווה בסימפטומים המופיעים בכל תהליך גמילה אחרת. כמו: נדודי שינה, חוסר שקט וערנות יתר, בחילות, עצבנות, כאבי שרירים, מצבי רוח משתנים, הקאות, שלשולים ועוד.

כדי להימנע מכל זה חשוב להיעזר ברופא כדי לבחון את משככי הכאבים הקיימים וליטול אותם אך ורק לאחר שנקבע המינון וגם סוג התרופה. בכל מקרה של הופעת תסמינים שונים וחשש מפיתוח תלות בתרופה, יש לפנות בהקדם אל הרופא ולשקול את המשך השימוש בתרופה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן