איך להתמודד עם התקף חרדה?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך להתמודד עם התקף חרדה?מטופלים רבים הסובלים מהתקפי חרדה, לא מודעים לכך שבאפשרותם לפעול לקיצור משך ההתקף ולהפחתת עוצמתו בזמן אמת. אם אתם סובלים בעצמכם או מכירים אדם הסובל מהתקפי חרדה, הרשו לנו להזמין אתכם להקדיש מספר דקות לקריאת המאמר שלפניכם.

מאמר זה כולל טיפים שימושיים חשובים, שיש בהם כדי לסייע רבות לסובלים מהתקפי חרדה. בנוסף לכך שבעזרת התנהלות נכונה ושימוש בטכניקות יחסית פשוטות ניתן להפחית את עוצמת ההתקף ולקצר את משכו, במקרים מסוימים ניתן אף יהיה לעצור את ההתקף לפני שיתחיל.

התקפי חרדה לא מסכנים את הבריאות שלכם

הדבר הראשון שחשוב להפנים הוא שהתקפי החרדה לא מסכנים את הבריאות הפיזית שלכם. החשש מפני נזקים פיזיולוגיים עולה בסובלים מהתקפי חרדה, לנוכח השינויים המהירים הבאים לידי ביטוי במערכות הגוף השונות: הנשימה מואצת, הדופק נהיה מהיר יותר, זיעה מכסה את הגוף, במקרים מסוימים מופיעים שינויים בראייה ועוד.

חשוב לזכור כי התקף חרדה אכן יכול לעורר את מערכות הגוף ולהכניס אותן לפעולה, אך התקף חרדה לא גורם לרוב לעילפון, לא יכול לגרום להתקף לב ולא יכול לגרום לאיבוד השפיות. יש לחשוב על כך ולזכור זאת במהלך ההתקף. רבים סובלים גם מתחושה של סכנת מוות במהלך ההתקף ולכן זה המקום לציין כי התקף חרדה לא יכול לגרום למוות.

הורידו הילוך

בזמן התקף חרדה, כל ההתנהלות נכנסת להילוך גבוה. לא רק הנשימה והדופק מואצים, אלא גם הפעולות ואפילו המחשבות. לפיכך, כדי להתמודד בחכמה עם התקף החרדה, חשוב להאט את כל הפעולות במידת האפשר: האטו את קצב הנשימות, האטו את המחשבות והשיגו שליטה מחודשת בגוף ובתודעה.

מומלץ ביותר לשבת בצורה נוחה ולקחת מספר נשימות עמוקות ואיטיות. שאפו אוויר פנימה במשך ארבע שניות לפחות דרך האף ולאחר מכן נשפו את האוויר במשך ארבע שניות נוספות דרך השפתיים. עשו זאת במשך מספר דקות ותוך כדי כך נסו להרפות את שרירי הגוף.

כיום ידוע כי על ידי תרגול של נשימות איטיות ועמוקות מספר פעמים במהלך היום, ניתן להפחית את הסיכוי להתפרצות של התקפי חרדה בסובלים מהם.

דמיינו שאתם לא לבד

חלק מהתקפי החרדה קשורים לרגשות קשים של חוסר אונים, בדידות וקושי להתמודד עם הקשיים באופן עצמאי. אי לכך, מומלץ מאוד לדמיין במהלך ההתקף דמות מסוימת שאתם בוטחים בה, תוך מתן עדיפות לאדם שמאמין בכם, שרוצה בטובתכם ושאכפת לו מכם.

דמיינו שאותו אדם שומר עליכם ומעניק לכם תמיכה בזמן ההתקף וכי הסיוע שלו יחלץ אתכם מהמצוקה שאתם נמצאים בה. אם אתם נמצאים בסביבה של אנשים, אל תהססו לשוחח אתם ולבקש את עזרתם. חיבור אנושי, גם לאנשים זרים, יכול בהחלט לעודד ולהרגיע את המערכות.

הסיחו את דעתכם עם טריק פשוט

בדרך כלל ככול שתשומת הלב ממוקדת יותר בהתקף החרדה, כך העוצמה שלו רק גדלה והולכת אי לכך, חשוב למצוא דרכים להסחת הדעת מההתקף.

שיטה יעילה ומוצלחת היא לספור לאחור ולדמיין דימויים מרגיעים ונעימים. התחילו מהמספר 20 ודמיינו תמונה של אדם שאתם אוהבים, המשיכו למספר 19 והעלו בדמיונכם תמונה של מאכל שתמיד מהווה מקור לנחמה. המשיכו למספר 18 ודמיינו מקום שתמיד השרה עליכם שלווה וכן הלאה והלאה. לשיטה זו ישנו אפקט חיובי כפול, שכן מצד אחד היא מסייעת להסיט את תשומת הלב מההתקף ותסמיניו ומצד שני תורמת להירגעות ולתחושה הטובה.

תנו ביטוי מילולי לרגשות ולהרגשה שלכם

מטופלים רבים חשים הקלה כאשר הם מבטאים במילים את התחושות והרגשות שהם חווים במהלך ההתקף. באפשרותכם לומר משפטים כמו "אני סובל מתחושת מועקה בחזה", "אני סובל מפחד לא מוסבר ולא ברור לי למה" או "יש לי הרגשה שאני עומד להתעלף ואני מרגיש שהדופק שלי מהיר מהרגיל". כאשר התחושות מוצאות ביטוי מילולי, הן הופכות כמעט באורח קסם להרבה פחות מאיימות ותחושת השליטה הכללית מתחזקת מאוד.

ראו גם:
התקפי חרדה מתוך שינה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פסיכיאטר-טיפול פסיכיאטרי

בשנים האחרונות נפתח לעולם נושא הפסיכיאטריה והמודעות לו עלתה. תוכניות הרדיו השונות וסדרות הפריים טיים בטלוויזיה עסקו ללא הרף בחשיבות הטיפול בו, מה שעודד את האנשים שחיו "בארון" לחפש רופא פסיכיאטר ולטפל בבעייתם הנפשית. אתר פסיכיאטר הוא המקום עבורכם לקבלת מידע מקיף בתחום.

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן